EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تهدید دو روزنامه‌نگار مالدیوی از سوی یک سیاستمدار و  یک گروه گردشگری
چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲

دو روزنامه‌نگار ارشد مالدیوی درهفت آوریل پس از انتشار گزارشی در رابطه با پرونده‌ای که میان یک گروه گردشگری مالدیوی و «هیلتون ورلد واید» در جریان بود، از طریق تلفن و پیامک مورد تهدیدهای جدی قرار گرفتند.

روزنامه‌نگارانی که هدف این تهدیدها قرار گرفتند، «احمد نایف» دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مالدیو (MJA) وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)  و «احمد ظاهر» سردبیر ارشد خبرگزاری دهرو بوده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص اعلام کرد که تهدید این دو روزنامه‌نگار حمله مستقیم به تمام رسانه‌های مالدیو است و اگر روزنامه‌نگاران نتوانند بدون ترس به کار خود ادامه دهند، تصویر ضعیفی از دموکراسی در مالدیو ارائه می‌شود.

همچنین فدراسیون افزود: «تهدیدات علیه احمد نایف و احمد ظاهر برای همه خبرنگاران نگران‌کننده است. جامعه رسانه‌ها در برابر تهدیدهای روزنامه‌نگاران توسط قدرتمندان، متحد است. مردم مالدیو باید این حملات را به‌عنوان حمله به عموم و حق آگاهی مردم محکوم کنند.»

در سال‌های گذشته، مالدیو همواره شاهد نمونه‌هایی ازاین‌دست تهدیدات و حملات علیه روزنامه‌نگاران بوده است. از جمله این حملات می‌توان به کشته شدن دو روزنامه‌نگار  توسط گروه‌های افراطی مذهبی و تهدید به مرگ سردبیر خبرگزاری آهاهو (Adhadhu) اشاره کرد.






کارت

کارت