EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تهدید آنلاین رسانه‌های خصوصی مالدیو
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت‌ رسانه‌ای مستقل راجه تی‌وی و کانال سیزده مالدیو تهدیداتی علیه فعالیت‌های خود دریافت کردند؛ راجه تی‌وی درخواست حفاظت توسط پلیس را ارائه کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و انجمن روزنامه‌نگاران مالدیو (MJA) ، تهدیدات علیه این رسانه‌ها را محکومیت کردند و خواهان یک بررسی دقیق و شفاف، درباره این ماجرا شدند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «تهدید علیه هر رسانه خبری باید با جدیت بررسی شود و حفاظت مناسب برای رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه فراهم شود. مقامات باید اقدام کنند و یک بررسی دقیق و فوری انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که متهمان مجازات شوند.»
انجمن روزنامه‌نگاران مالدیو نیز تهدید شبکه‌های خصوصی را به‌شدت محکوم کرد و از مقامات خواست تا این تهدیدها را فوری و با جدیت بررسی کنند. این انجمن همچنین به همه نهادهای دولتی یادآوری کرد که حفاظت از روزنامه‌نگاران و موسسات رسانه‌ای بر عهده آنان است.
در تاریخ بیست‌وهشتم آوریل، یک فرد ناشناس پستی را در پلتفرم اینستاگرام منتشر کرد که در آن تهدید به آتش‌زدن دفاتر رسانه راجه‌تی‌وی و پایان دادن به فعالیت‌های آن می کرد؛ کانال سیزده نیز با تهدید مشابهی مواجه شد: یک نفر در فیسبوک در پستی تهدید ‌کرد که بیشتر از این به این رسانه اجازه «گسترش اختلاف» را نخواهد داد.






کارت

کارت