EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


در سال ۲۰۲۲ هر روز یک حمله علیه خبرنگاران در برزیل رخ داده
یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

بر اساس گزارش سالانه فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل (FENAJ) که در ۲۵ ژانویه منتشر شده، در سال ۲۰۲۲ حداقل ۳۷۶ گزارش حمله علیه روزنامه‌نگاران ثبت شده است. اگرچه این تعداد کمتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۲۱ است، اما در موارد تهدید، آزار و اذیت و ارعاب افزایش زیادی داشته است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در رابطه با این گزارش‌ها، بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل، مقامات تحت فرمانش و هواداران بولسونارو را به عنوان مسئولین اصلی خشونت علیه خبرنگاران معرفی کرد که اعلام کرد که اتفاقات برزیل را هوشیارانه دنبال می‌کند.

با توجه به ارقام گزارش تهیه شده توسط فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل و رویدادهای اخیر، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن حمایت از اقدامات فدراسیون ملی در تشکیل دیده‌بان حقوق رسانه‌ها با همکاری دولت جدید، اعلام کرد که «ایجاد ابزارهای ملی و بین‌المللی برای محافظت از روزنامه‌نگاران ضروری است.»

فدراسیون همچنین بر ضرورت تصویب لایحه جدید در سازمان ملل برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در شرایط نگران‌کننده افزایش خشونت‌ها تاکید کرد.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۲، فعالان حقوق بشر در مجموع ۳۷۶ مورد حمله به روزنامه‌نگاران ثبت کرده‌اند. بنا بر آمار، در برزیل حداقل ۱۳۳ مورد تهدید، آزار و اذیت و ارعاب و همچنین قتل یک روزنامه‌نگار انگلیسی ثبت شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که بیشترین موارد خشونت علیه روزنامه‌نگاران و نقض حقوق رسانه‌ها، از سمت خاویر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل، هواداران بولسونارو ، رسانه‌های دولتی و پس از آن سیاستمداران صورت گرفته است.






کارت

کارت