EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حملات به روزنامه‌نگاران در برزیل کاهش یافته است
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس گزارش «خشونت علیه روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات در برزیل» که توسط فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل(FENAJ)  تهیه شده است، تعداد حملات انجام شده علیه رسانه‌ها در سال ۲۰۲۳، در مقایسه با سال قبل از آن تقریباً پنجاه‌ودو درصد کاهش داشته است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  از این کاهش خشونت استقبال کرد، اما همچنان نسبت به رشد موانع قضایی که به دنبال خاموش کردن گزارش‌های انتقادی هستند، هشدار داد و تاکید کرد : «با کمال تأسف این مقامات دولتی هستند که هنوز رتبه اول را در حملات دارند. این مشکلات باید فوراً توسط دولت‌ها در سطح ملی و محلی برطرف شود.»

علیرغم کاهش محسوس خشونت، سمیرا دی کاسترو، رئیس فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل واقعیت روزانه کار روزنامه‌نگاری در این کشور را همچنان نگران کننده خواند: «حملات علیه اتحادیه و روزنامه‌نگاری ادامه دارد و در برخی دسته‌بندی‌های خاص خشونت، حتی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی وجود داشته است». دی کاسترو همچنین تاکید کرد که با وجود این کاهش، این ارقام سی‌وچهار درصد بیشتر از ارقام ثبت شده قبل از روی کار آمدن بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق است.

پس از رشد بی‌سابقه در سال‌های اخیر، تعداد موارد خشونت علیه روزنامه‌نگاران در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. گزارش «خشونت علیه روزنامه نگاران و آزادی مطبوعات در برزیل» ۱۸۱ مورد خشونت علیه روزنامه‌نگاران در سال گذشته را ثبت کرده است که نسبت به سال قبل حدود پنجاه‌ودو درصد کمتر شده است.






کارت

کارت