EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت یک روزنامه‌نگار مستقل در برزیل به حبس خانگی و جریمه
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

شرلی آلوز، روزنامه‌نگار مستقل روزنامه اینترسپت برزیل، پس از افشای بدرفتاری مقامات قضایی با قربانی تجاوز جنسی، به یک سال حبس خانگی و هشتادهزار دلار غرامت محکوم شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) صدور این حکم را که به دنبال محدود کردن کار روزنامه‌نگاران و خاموش کردن صدای زنانی است که برای سرنگونی خشونت جنسیتی در نهادهای قدرت مبارزه می‌کنند، محکوم کرد و خواستار تبرئه شرلی آلوز شد.

همچنین در واکنش به این حکم، فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل(FENAJ)  به همراه بیش از سی نهاد دیگر، با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست اکید برای لغو این حکم، اعلام کردند: «تلاش برای ساکت کردن شرلی آلوز که از زمان انتشار گزارش و پیامدهای آن مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، حمله‌ای خشونت‌آمیز به آزادی است.»

شرلی آلوز، روزنامه‌نگار، به اتهام «تهمت و افترا» علیه قاضی رودسون مارکوس و دادستان تیاگو کاریکو دی اولیویرا مجرم شناخته شد و به یک ‌سال حبس خانگی و چهل‌هزار دلار غرامت به هر یک از آنها محکوم شد. این اتهام به‌دلیل تحقیقاتی است که آلوز برای روزنامه اینترسپت برزیل انجام داد و در آنجا نشان داد که هم قاضی و هم دادستان یک قربانی تجاوز جنسی را در جریان دادگاه مورد تحقیر و آزار قرار داده‌اند.






کارت

کارت