EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعداد حملات به خبرنگاران در ناآرامی‌های برزیل به ۳۷ مورد رسید
یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱

بر اساس گزارش‌ها از برزیل، در جریان شورش‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در برزیل و درگیری میان طرفداران رئیس‌جمهور منتخب و رئیس جمهور سابق، دست‌کم ۳۷ حمله علیه خبرنگاران ثبت شده است.

پس از این حملات، فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل(FENAJ) و گروه‌های حقوق بشری جلساتی با نمایندگان مختلف از طرف دولت برگزار کردند که در نهایت منجر به راه‌اندازی گروهی با نام «دیدبان ملی خشونت علیه روزنامه‌نگاران» شد. بنا بر تصمیمات اتخاذ شده قرار است دیدبان ملی خشونت علیه روزنامه‌نگاران در وزارت دادگستری برزیل مستقر گردد و در هماهنگی با این وزارتخانه به حملات علیه خبرنگاران رسیدگی ویژه‌ای انجام دهد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن اعلام همبستگی با فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل و محکوم کردن حملات خشونت بار علیه خبرنگاران، از تشکیل این گروه برای ثبت موارد خشونت علیه خبرنگاران استقبال کرد.

علاوه بر این فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هشدار داد که تشدید خشونت‌ علیه روزنامه‌نگاران در برزیل، حمله به آزادی بیان و دموکراسی است.

فدراسیون همچنین اعلام کرد: «در زمانی که تداوم یک نظام دموکراتیک در خطر است، کار روزنامه‌نگاران برای حفظ دموکراسی و دفاع از حقوق بشر ضروری است.»

سمیرا دکاسترو، رئیس فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل، در خصوص تشکیل این گروه گفت: «ایجاد گروه دیده‌بان حاصل یک دهه تلاش فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل در راه تبدیل امنیت خبرنگاران به سیاست عمومی است.»

دکاسترو افزود: «تشکیل گروه دیدبان گام مهمی در مسیر تامین امنیت روزنامه‌نگاران، تحقق دسترسی آزاد به اطلاعات و آزادی بیان در برزیل است.»






کارت

کارت