EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله به روزنامه‌نگاران هنگام پوشش خبری اعتراضات در برزیل
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

در هشتم ژانویه همزمان با اعتراضات و حمله حامیان رئیس جمهور سابق برزیل به اماکن دولتی در این کشور، طبق آمار فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل(FENAJ) حداقل ۱۱ روزنامه‌نگار هدف حمله قرار گرفتند.

بر اساس گزارش فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل برخی از خبرنگاران با اسلحه تهدید شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن ابراز تاسف از این حملات، اعلام کرد همراه با فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل، تحولات ضد دموکراتیک که منجر به آسیب‌ به روزنامه‌نگاران برزیل شده را دنبال خواهد کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای در همبستگی با روزنامه‌نگاران برزیلی، ضمن محکوم کردن حمله به خبرنگاران و تلاش برای کودتا علیه دولت قانونی برزیل، اعلام کرد: «روزنامه‌نگاری به عنوان یکی از ارکان اصلی دموکراسی است که مورد حمله قرار گرفته است. خشونت‌های اخیر حاکی از روزهای سختی برای خبرنگاران برزیل است و باید تدابیری برای حفاظت از کار و زندگی آنها اتخاذ شود.»

هشتم ژانویه فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روزنامه نگاران برزیلی هنگام انجام کار حرفه‌ای خود، قربانی ارعاب و تجاوز هواداران یک گروه سیاسی خشن و ضد دموکراتیک(حامیان رئیس جمهوری سابق) شده‌اند.»

در بیانیه این فدراسیون ضمن هشدار به «بولسوناریست‌ها»(حامیان بولسونارو، رئیس جمهور پیشین برزیل) اعلام کرده: «ما خواستار تحقیقات و مجازات شدید مسئولین این حمله جدی به دموکراسی برزیل هستیم.»

 






کارت

کارت