EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارائه لایحه برای قانونی شدن رازداری حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری اسپانیا
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران اسپانیا، به توافق مهمی با دولت برای تنظیم لایحه‌ای جهت قانونی شدن رازداری حرفه‌ای و حفاظت از هویت منابع روزنامه‌نگاری دست یافته‌اند.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) در همراهی با خبرنگاران اسپانیا، از تنظیم این لایحه استقبال کردند و یادآور شدند که سنگ بنای آزادی مطبوعات، حفاظت از منابع روزنامه‌نگاری(رازداری حرفه‌ای) است.

فدراسیون انجمن‌های روزنامه‌نگاران اسپانیا (FAPE)، انجمن‌های روزنامه‌نگاران (CCOO) و (UGT) ، فدراسیون اتحادیه‌های کارگری روزنامه‌نگاران (FeSP) و گروه‌های پارلمانی، لایحه حق رازداری حرفه‌ای روزنامه‌نگاران را تهیه خواهند کرد.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما از این خبر خوب استقبال می‌کنیم و به همکاران اسپانیایی خود به دلیل کار بزرگشان تبریک می‌گوییم. خبرنگاران نباید به دلیل محافظت از هویت منابع خود، تحت تعقیب قرار گیرند یا از آنها خواسته شود منابعشان را افشا کنند.»

در این بیانیه آمده است: «برای حفظ آزادی مطبوعات ضروری است که قانون، حق روزنامه‌نگاران برای حفاظت از منابع خود را به رسمیت بشناسد.»

 






کارت

کارت