EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


همبستگی برای مقابله با نابرابری جنسیتی در اتاق‌های خبر
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲

شش نماینده از اتحادیه‌های زیرمجموعه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و شش نماینده از رسانه‌های اصلی عمومی، هفتم تا نهم نوامبر در دفاتر اتحادیه کارگری اسپانیادر مادرید گرد هم آمدند تا در کارگاهی که برای تشویق حرکت به سمت برابری جنسیتی در اتاق‌های خبر طراحی شده بود، شرکت کنند.

پاملا مورینیر، کارشناس جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پس از شرکت در این برنامه گفت: «من تحت تاثیر محتوای قابل توجهی که در این دو روز به اشتراک گذاشته شد، قرار گرفتم. اطمینان دارم که این پروژه به چیزی بزرگتر از این کارگاه دست خواهد یافت؛ این گامی به سوی ایجاد شبکه‌ای محکم از کارمندان حرفه‌ای رسانه است که اراده محکمی برای تغییر دارند.»

این رویداد توسط کنفرانس دائمی اپراتورهای سمعی و بصری مدیترانه (COPEAM) برگزار شد که در پروژه‌ای مشترک با فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، برابری جنسیتی را ترویج می‌کند. هدف این پروژه که بودجه آن توسط اتحادیه اروپا تأمین می‌شود، نمایندگی عادلانه زنان و مردان در سیاست است. یکی از مولفه‌های اصلی این پروژه، تغییر ذهنیت اتاق‌های خبر به سمت انعکاس دقیق‌تر دنیای اطراف است.

بحث‌های این کارگاه موضوعات مختلفی را از جمله آموزش روزنامه‌نگاران در مورد مسائل جنسیتی، توازن جنسیتی در پنل‌های تلویزیونی، ایجاد ساختارهای جنسیتی در رسانه‌ها، نقش سردبیران جنسیتی در ایجاد تعادل در گزارش‌های خبری، و هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای تغییر دربر می‌گرفت.






کارت

کارت