EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست راه‌اندازی گروه جهانی برای حمایت از خبرنگاران جوان
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲

رهبران و اعضای جوان اتحادیه‌های مقدونیه شمالی، صربستان و مونته‌نگرو از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  خواسته‌اند تا یک گروه جهانی با هدف مبارزه برای حقوق کارمندان جوان رسانه‌ها ایجاد کند. این گروه روزنامه‌نگاران جوان و کارکنان رسانه‌‌ها از در سراسر جهان را گرد هم می‌آورد.

بیست رهبر اتحادیه و روزنامه‌نگار جوان از اتحادیه مستقل روزنامه نگاران و کارگران رسانه ای مقدونیه شمالی، اتحادیه روزنامه‌نگاران صربستان و اتحادیه کارگران رسانه مونته نگرو، بیستم و بیست‌ویکم اکتبر در اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی گرد هم آمدند. این نشست به عنوان بخشی از پروژه فدراسیون برای ایجاد اتحادیه‌های منطقه‌ای، تحت حمایت طرح اتحادیه به اتحادیه(UTU)  برگزار شد.

شرکت کنندگان از فراخوانی برای ایجاد یک گروه جهانی جوانان برای تقویت حقوق روزنامه‌نگاران جوان و راه‌اندازی کمپین‌های جهانی برای بهبود وضعیت دستمزدهای پایین، فقدان قرارداد و محیط های کاری پر استرس حمایت کردند و فقدان حقوق کار و برداشت منفی گسترده از اتحادیه‌ها را موانع اصلی فعالیت کارکنان جوان رسانه‌‌ها دانستند. اتحادیه‌ها نیز متعهد شدند که کمپین‌ها و کارگاه‌های آموزشی را برای توسعه ظرفیت رهبران جوان اتحادیه‌های کارگری و مقابله با شرایط کاری نامطمئن که روزنامه‌نگاران جوان با آن مواجه هستند، ترتیب دهند.






کارت

کارت