EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


خبرنگار اسپانیایی دو سال است بدون محاکمه در لهستان بازداشت است
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

پابلو گونزالز، خبرنگار اسپانیایی، تنها روزنامه‌نگاری است که در یک کشور عضو اتحادیه اروپا زندانی است. او در بیست‌وهشتم فوریه ۲۰۲۲، در حالی که مشغول پوشش بحران انسانی در مرز لهستان و اوکراین بود، توسط نیروهای امنیتی لهستان بازداشت شد. او اکنون بیش از دو سال است که به اتهام جاسوسی برای روسیه در لهستان زندانی است و تاکنون هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نشده است.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) و همچنین نهادها و اتحادیه‌های صنفی روزنامه‌نگاران اسپانیا بارها خواستار آزادی فوری گونزالز و برگزاری یک دادگاه عادلانه برای او شده‌اند، درخواستی که از طرف لهستان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در هشتم مارس ۲۰۲۲ گزارشی در مورد این پرونده به شورای اروپا ارائه کردند، اما تاکنون پاسخی از مقامات لهستان دریافت نکرده‌اند.

بازداشت پیش از محاکمه گونزالز بارها تمدید شده و این امر نگرانی‌های حقوق بشری را در این مورد افزایش داده است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) این مدت زمان را با توجه به قوانین لهستان و استانداردهای بین‌المللی غیرقابل قبول دانست.

این پرونده به نمادی از نقض آزادی مطبوعات و حقوق بشر در لهستان تبدیل شده است. فدراسیون بین المللی  روزنامه‌نگاران از جامعه بین‌المللی خواسته تا با فشار به لهستان امکان آزادی فوری گونزالز و برگزاری یک دادگاه عادلانه برای او را فراهم آورند.






کارت

کارت