EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه‌نگاران در تظاهرات ضدقرنطینه آلمان هدف حمله معترضان و پلیس قرار گرفتند
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹

شهروندان معترض و نیروهای پلیس در جریان تظاهرات ضد قرنطینه در شرق آلمان، مانع فعالیت دست‌کم ۴۳ روزنامه‌نگار شدند و به آن‌ها حمله کردند.
فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران به همراه اتحادیه‌های وابسته خود در آلمان، خشونت علیه روزنامه‌نگاران را به شدت محکوم کرده و پلیس آلمان را به محافظت از خبرنگاران دعوت کردند.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، افزایش خصومت و خشونت نسبت به مطبوعات در تظاهرات ضد قرنطینه آلمان را نگران‌کننده خواند.
وی با انتقاد از عملکرد پلیس آلمان در این زمینه اظهار داشت: «پلیس باید اطمینان حاصل کند که روزنامه‌نگاران قادر به گزارش آزادانه و بدون ترس هستند.»
طبق گزارش رسانه‌های آلمان، روز شنبه ۱۷ آبان ماه، حدود ۲۰ هزار نفر در تظاهرات ضد قرنطینه در شهر لایپزیک، واقع در شرق آلمان، شرکت کردند.
بیشتر معترضان از احزاب راست افراطی از جمله حزب ملی گرای افراطی آلمان بودند که بدون زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، در انتقاد از اعمال قرنطینه، دست به تظاهرات زدند.
این تظاهرات به دلیل غیر منتظره بودن تعداد معترضان با دخالت پلیس همراه شد و روزنامه‌نگاران حاضر در محل از سوی معترضان و پلیس مورد حمله قرار گرفتند.
در حالی که معترضان سعی در گرفتن میکروفون، دوربین و سایر تجهیزات خبرنگاران داشتند، پلیس مداخله‌ای نکرده و در مواردی روزنامه‌نگاران را تهدید به دستگیری کرد.
رییس اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان (DJV) با ابراز تاسف از نحوه برخورد پلیس در این زمینه گفت: «وظیفه پلیس محافظت از آزادی مطبوعات و روزنامه‌نگاران است.»

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت