EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتصاب روزنامه‌نگاران بریتانیا برای شرایط کار عادلانه
پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹

اعضای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند (NUJ) که برای «بولیونت مدیا» کار می‌کنند، برای دفاع از روزنامه‌نگاری با کیفیت، مخالفت با کاهش شغل و مطالبه دستمزد منصفانه اعتصاب کردند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در دفاع از اخبار محلی و حقوق کارگران، با اعضای اتحادیه و کارکنان بولیونت مدیا اعلام همبستگی کرده است.
یونس مجاهد، رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، به همراه آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون، در پیامی مشترک مراجعه روزنامه‌نگاران محلی فعال در صنعت پر درآمد رسانه به بانک‌های موادغذایی و مواجه شدن آن‌ها با کسری حقوق و یا قطعی دستمزد در کشورهای ثروتمند را رسوایی بزرگ عنوان کردند.
آن‌ها در مورد اقدام‌های اخیر بولیونت مدیا اظهار داشتند: «این شرکت نه‌تنها با تعدیل نیرو هیچ کمکی به تقویت روزنامه‌نگاری نکرده و برای تامین منافع جامعه‌ای که در خدمت آن است کاری انجام نداده، بلکه با عملکرد خود کیفیت و کار منصفانه را نیز تضعیف می‌کند.»
«بولیونت مدیا» که شیوه ‌کار جدیدی را پیش گرفته، دارای هفته‌نامه‌، روزنامه رایگان و وبسایت است و کارکنان آن ماه‌هاست که بدون دستمزد فعالیت کرده و بدون دریافت خسارت تعدیل شده‌اند.
در پی نقض حقوق روزنامه‌نگاران، مذاکره‌های اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران و بولیونت مدیا از طریق سرویس مشاوره، آشتی و داوری (ACAS) انجام شد و در روز جمعه بدون توافق به پایان رسید.
عدم توافق منجر به اعتصاب اعضای اتحادیه و کارکنان این شرکت از روز سه‌شنبه ۴ شهریور شده است.
«سرویس مشاوره، آشتی و داوری» یک سازمان مستقل با بودجه عمومی با هدف ارتقاء مناسبات اشتغال بهتر است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت