EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نشست فوق‌العاده فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای بررسی فشارهای اخیر بر روزنامه‌نگاران ایرانی خارج کشور
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در نظر دارد، با توجه افزایش فشارهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بر روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌‌های خارج از ایران، دومین نشست خود با تعدادی از این روزنامه‌نگاران را با محوریت موضوع مذکور و بررسی جزییات آن به صورت فوق‌العاده برگزار کند.

طی این نشست، روزنامه‌نگارانی که به هر نحوی از سوی نیروهای امنیتی ایران تحت فشار، آزار، اذیت، تهدید و ارعاب قرار گرفته‌اند می‌توانند گزارش وقایع را با مسئولان ارشد فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در میان گذاشته تا این نهاد بتواند از طریق مراجع بین‌المللی به پیگیری حقوقی و رسانه‌ای این فشارهای خارج از عرف و هنجارهای بین‌الملل بپردازد.

این نشست یک روزه همچنین به بررسی مشکلات صنفی، حرفه‌ای و همچنین دغدغه‌های روزنامه‌نگاران ایرانی ساکن اروپا خواهد پرداخت.

تاریخ این برنامه روز سه‌شنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹، برابر ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸، بوده و محل برگزاری آن دفتر مرکزی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بروکسل است.

اهداف این نشست یک روزه عبارتست از:

– گزارش شاهدان و روزنامه‌نگاران از فشارها، تهدیدها، آزار و اذیت‌هایی که علیه آنان و خانواده‌هایشان صورت گرفته است.

– بررسی و گفت‌وگو در ارتباط با دغدغه‌های صنفی، حرفه‌ای و نیازهای اجتماعی روزنامه‌نگاران ایرانی اروپا.

– بررسی و تبادل نظر در خصوص وضعیت روزنامه‌نگاران در داخل ایران.

– ایجاد ارتباط بیشتر بین روزنامه‌نگاران ایرانی.

روزنامه‌نگاران علاقه‌مند به شرکت در این نشست یک روزه می‌توانند با ارسال درخواست خود به نشانی پست الکترونیکی (info@ifj-farsi.org) برای حضور در آن ثبت نام کنند.

متقاضیان شرکت در نشست لطفا هنگام ارسال ایمیل نام کامل خود (فارسی و لاتین)،‌ همراه با کشور محل اقامت و در صورتی‌که در رسانه‌ای مشغول به کارند، نام رسانه را همراه با تصویر کارت خبرنگاری (در صورت در اختیار داشتن) ارسال کنند.

شرکت‌کنندگانی که امکان حضور در این نشست فوق‌العاده را به دلیل امکان مهیاسازی مقدمات سفر و یا دریافت ویزا و هزینه‌های آن ندارند، می‌توانند با ضبط یک فایل ویدیویی اقدام به شرح آن‌چه که بر آنان و خانواده‌شان رفته کرده و فایل آن را برای استفاده در نشست ارسال کنند.

گفتنی‌ است هزینه ایاب و ذهاب و اسکان نیز برعهده شرکت‌کنندگان است.

در صورتی‌که سوال یا نکته‌ای در خصوص این برنامه دارید، می‌توانید از طریق ایمیل (info@ifj-farsi.org) و یا اکانت تلگرام با نام کاربری @Ifjfarsicontact از ما بپرسید.

 


در همین زمینه:





کارت

کارت