EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محدودیت اینترنت و حمله به رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در پاکستان  
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

پس از دستگیری عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در روز نهم ماه مه، آزادی بیان در پاکستان با قطع شدن اینترنت، حملات و بازداشت روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای این کشور تحت تأثیر قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به همراه اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ)، حملات به کارکنان رسانه‌ها را محکوم کردند و از دولت پاکستان خواستند که عاملان این حملات را برای محافظت از روزنامه‌نگاران در این کشور، دستگیر کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران دراین‌ رابطه اعلام کرد: «دولت پاکستان باید اقدامات فوری را برای اطمینان از ایمنی و امنیت کارکنان رسانه‌ها، طبق قانون، انجام دهد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران حملات خشونت‌آمیز، بازداشت‌ها و آزار و اذیت خبرنگاران را محکوم می‌کند و از معترضان و مقامات می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که رسانه‌ها می‌توانند نقش حیاتی خود را بدون ترس از انتقام انجام دهند.»

در روزهای پس از دستگیری عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان، مقامات در سراسر این کشور دسترسی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ازجمله توییتر و فیس بوک را محدود کرده و در اسلام‌آباد پایتخت اینترنت را برای ساعاتی به‌کلی قطع کردند.

همچنین در جریان تظاهرات مداوم علیه دستگیری آقای خان، چندین تن از خبرنگاران و تجهیزاتشان از سوی هواداران وی و همچنین از سوی پلیس موردحمله و آسیب قرار گرفتند. برخی از روزنامه‌نگاران نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.






کارت

کارت