EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دور جدیدی از حملات خشونت‌آمیز علیه خبرنگاران در پاکستان
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

در ادامه روند روبه‌رشد حملات خشونت‌آمیز علیه روزنامه‌نگاران پاکستانی، گوهر وزیر، روزنامه‌نگار خبرگزاری بانو ربوده شد؛ همچنین دو خبرنگار ارشد به نام‌های عرفان کلهرو و پریال دایو نیز در استان سند ربوده، شکنجه و مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.

در همین ارتباط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ)، ضمن محکوم کردن شدید ربوده شدن این سه روزنامه‌نگار، از دولت پاکستان خواستار آن شدند که عاملان این حملات را دستگیر و از روزنامه‌نگاران این کشور محافظت کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران طی بیانیه‌ای از دولت پاکستان خواست تا برای مهار روند رو به افزایش خشونت‌ها علیه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها اقدام فوری انجام داده و همه عاملان آن را مورد بازخواست قرار دهد.

فدراسیون همچنین ربودن و شکنجه روزنامه‌نگاران را نقض فاحش آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها دانست و تأکید کرد که باید اقدامات مناسبی برای تضمین امنیت همه روزنامه‌نگاران، طبق قوانین پاکستان، اتخاذ شود.

در بیستم آوریل، گوهر وزیر، رئیس باشگاه ملی مطبوعات بانو و روزنامه‌نگار یک کانال تلویزیونی خصوصی پشتو زبان، توسط مهاجمان ناشناس ربوده و به مدت بیش از سی ساعت در مکانی نامعلوم نگهداری شد. در یک رویداد جداگانه، روزنامه‌نگاران عرفان کلهرو، گزارشگر خبری محلی دهرتی، و پریال دایو، رئیس باشگاه مطبوعاتی پانو عقیل، در منطقه پانو عقیل در استان سند پاکستان ربوده و شکنجه شدند.






کارت

کارت