EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو سوم از خبرنگاران یورونیوز تعدیل شده‌اند
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

یورونیوز پس از اعلام تقریباً دویست اخراج در دوم مارس، سی‌ امین سالگرد خود را در نهم می جشن گرفت. اتحادیه‌های کارگری خواستار واکنش دولت‌ها و نهادهای اروپایی برای حفظ مشاغل و استقلال سردبیری این رسانه هستند.

دومینیک پرادالی، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) دراین‌ارتباط گفت: «یورونیوز از طریق کیفیت پوشش و همچنین استقلال تحریریه‌اش نقش اساسی در ساخت اروپا ایفا می‌کند. این وظیفه مقامات دولتی است که از کانالی حمایت کنند که به شهروندان کمک می‌کند تا چالش‌های یکپارچگی اروپایی را درک کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.»

خانم پرادلی افزود: «ما به‌شدت نگران میزان تعدیل نیروها، فقدان ضمانت برای استقرار مجدد و آینده کانالی هستیم که دلیل وجودی خود را زیر پا می‌گذارد. ما از مقامات اروپایی، ضامن پخش خدمات عمومی، می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود عمل کنند.»

این شبکه تلویزیونی سومین طرح تعدیل نیرو در شش سال گذشته را اعلام کرد و دو سوم از خبرنگاران، کل بخش پخش، تولید و سرمقاله را کاهش داد.

در یک بیانیه مطبوعاتی که در نهم می منتشر شد، کارکنان یورونیوز نگرانی خود را در مورد سکوت مدیریت در مورد مسیر جدید گروه خود ابراز کردند. آن‌ها با انتقاد از عدم موضع‌گیری نمایندگان اروپایی و ملی در مورد آینده رسانه‌های عمومی، گفتند: «باوجود تماس‌های متعدد برای کمک در سطح اروپایی و ملی، تاکنون پاسخ‌های کمی داده شده است.»






کارت

کارت