EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گزارش انجمن اتحاد روزنامه‌نگاران کامبوج در مورد آزار و اذیت خبرنگاران  
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

انجمن اتحاد روزنامه‌نگاران کامبوج (CamboJA) گزارشی از سرکوب آزادی رسانه‌ها را از سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده و از میزان  بالای آزار و اذیت، حملات و بازداشت‌ها علیه روزنامه‌نگاران گزارش داده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن حمایت از تحقیقات و یافته‌های انجمن اتحاد روزنامه‌نگاران کامبوج  از دستگاه قضایی و دولت کامبوج می‌خواهد که به نقض حقوق رسانه‌ها در این کشور رسیدگی کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن تاکید بر اینکه حملات علیه مطبوعات یکی از نگرانی‌های اصلی روزنامه‌نگاران در کامبوج است، گفت: «. وضعیتی که توسط انجمن اتحاد روزنامه‌نگاران کامبوج  توصیف‌شده است را محکوم می‌کنیم و از خبرنگارانی که داستان‌های آزار و اذیت خود را به اشتراک گذاشته‌اند، تمجید می‌کنیم.»

این گزارش که درتاریخ ۲۴ آوریل، وضعیت روزنامه‌نگاران کامبوج را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد، سی‌وپنج  مورد آزار و اذیت علیه پنجاه‌وچهار روزنامه‌نگار را در مقالات خبری، شبکه‌های اجتماعی، اسناد دادگاه و مصاحبه‌ها کشف کرد.

طبق این گزارش این آزارها علیه روزنامه‌نگاران شامل اقدامات قانونی، لغو اعتبار آنها، تهدید به خشونت، ارعاب و بازداشت است.

بر اساس یافته‌ها و نتایج گزارش انجمن اتحاد روزنامه‌نگاران کامبوج  یکی از عوامل مهم  تأثیرگذار بر محدودیت آزادی مطبوعات در کامبوج بهره‌برداری از قانون جنایی برای حمله به روزنامه‌نگاران و ارعاب کارکنان رسانه‌ها توسط مقامات محلی است و وجود «محیط رسانه‌ای واقعاً آزاد» برای  فعالیت رسانه‌های مستقل در کامبوج ضروری است.






کارت

کارت