EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارائه لایحه ایجاد مکانیزم حفاظتی برای روزنامه‌نگاران به پارلمان پاراگوئه
چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه (SPP) به همراه هماهنگ‌کننده حقوق بشر پاراگوئه (CODEHUPY) پیش‌نویس قانون حمایت از روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر را به مجلس سنا ارائه کردند. این اقدام در روز خبرنگار ۲۶ آوریل انجام شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن استقبال و حمایت از این ابتکار اعلام کرد: «امیدواریم این لایحه  به‌سرعت تصویب شود تا کارکنان رسانه‌های  پاراگوئه ابزارهای بیشتر و بهتری برای ایمنی کار خود داشته باشند.»

فدراسیون همچنین افزود:« تنها راه حفاظت از آزادی بیان، تضمین شرایط کار مناسب و ایمن برای کسانی است که کار روزنامه‌نگاری انجام می‌دهند. برای این منظور، مکانیسم‌های حفاظتی ملی ضروری است، همچنین لازم است اسناد بین‌المللی ایجاد شود که بتواند بر دولت‌ها فشار وارد کند تا محیط امنی را برای انجام این حرفه تضمین کنند، مانند کنوانسیون ایمنی و استقلال روزنامه‌نگاران که به ترویج این حرفه کمک می‌کند.»

لگوئیزامون روزنامه‌نگار مشهور پاراگوئه‌ای بود که در شهر مرزی پدرو خوان کابالرو در بیست و ششم آوریل ۱۹۹۱ ترور شد. ازآن‌پس، این تاریخ نه تنها به‌عنوان روز روزنامه‌نگار در پاراگوئه نامیده شد بلکه این تاریخ به مناسبت انتشار اولین روزنامه در این کشور گرامی داشته می‌شود.






کارت

کارت