EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فیس‌بوک دسترسی به اخبار را در استرالیا محدود کرد
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

فیس‌بوک انتشار اخبار از سوی تمام سازمان‌های رسانه‌ای استرالیا را محدود کرده است و همه کاربران داخلی و بین‌المللی را از مشاهده و یا به اشتراک‌گذاری اخبار تولید شده در استرالیا منع می‌کند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در محکومیت این اقدام به اتحادیه رسانه‌، سرگرمی و هنر استرالیا (MEAA) می‌پیوندد.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در این زمینه گفت: «سیستم عامل‌های دیجیتال مانند فیس‌بوک وظیفه دارند که از آزادی بیان و رسانه‌ها به عنوان ستون اساسی دموکراسی حمایت و محافظت کنند.»
این اقدام فیس‌بوک در واکنش به قانونی است که در پارلمان استرالیا در دست بررسی است وغول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل را ملزم به پرداخت مالیات از بابت استفاده از محتوای خبری ‌می‌کند.
کاربران فیسبوک در استرالیا، از روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن، نمی‌توانند لینک‌های متعلق به سایت‌های خبری را از طریق فیس‌بوک مشاهده کنند و یا محتوای خبری را در این رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارند.
از طرفی هم تمام محتوای اخبار از صفحات فیس‌بوک رسانه‌های خبری استرالیا حذف شده است.
علاوه بر مسدود شدن خودسرانه سایت‌های خبری از طرف فیس‌بوک، بسیاری از سازمان های مهم غیر خبری استرالیایی نیز تحت تأثیر این اقدام قرار گرفته‌اند و صفحات اتحادیه‌های کارگری و خطوط تلفنی ملی برای خشونت خانگی و حمله جنسی نیز محدود شده‌اند.
اتحادیه روزنامه‌نگاران‌ استرالیا در بیانیه‌ای گفت این تصمیم یک شبه «اقدام ناامیدکننده یک شرکت با قدرت بیش از حد» است.
وزیر بهداشت استرالیا نیز گفته است که این اقدام فیس‌بوک، در آستانه آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در این کشور، دسترسی به اطلاعات عمومی مربوط به بهداشت را محدود کرده‌ است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت