EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه اتحادیه رسانه، سرگرمی و هنر استرالیا در مورد تأثیرات هوش مصنوعی
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

اتحادیه رسانه، سرگرمی و هنر استرالیا (MEAA)، در ۳۱ ژوئیه، در پاسخ به دعوت‌نامه یکم ژوئن برای ارسال نظر خود در مورداستفاده گسترده از هوش مصنوعی، یک بیانیه رسمی به وزارت صنعت، علم و منابع استرالیا ارائه کرد. این اتحادیه که نماینده روزنامه‌نگاران، کارکنان رسانه‌ها و دیگر متخصصان خلاق است، نگرانی‌های خود را در مورد خطرات ناشی از پیشرفت سریع فناوری‌های هوش مصنوعی مطرح کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) دراین‌رابطه اعلام کرد: «استفاده فزاینده از فناوری‌های هوش مصنوعی مولد خطری متمایز برای روزنامه‌نگاران، کارکنان رسانه‌ها و بسیاری از صنایع خلاق دیگر ایجاد می‌کند. ازآنجایی‌که همکاران ما در ایالات متحده در حال بررسی خطرات هوش مصنوعی در صنعت فیلم هستند، اکنون زمان وضع قوانین و مقررات تحت مذاکره و رهبری ذی‌نفعان است. حقوق خبرنگاران و متخصصان خلاق نیز باید حفظ شود.»

اتحادیه همچنین در این بیانیه اعلام کرد: «این فناوری، پیامدهای گسترده‌ای دارد که نیاز به بررسی دقیق، مشاوره و مقررات بیشتر دارد. باید مقررات و چارچوب اخلاقی برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی در نظر گرفته شود و بازبینی‌های منظم برای همگام‌شدن با این فناوری پیوسته در حال تغییر، انجام گیرد.»

جعل‌ها، صداهای مصنوعی و سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای بدنام‌کردن، تحقیر یا تضعیف استفاده شوند و داستان‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات نادرست را به‌صورت مخرب یا غیرقانونی منتشر کنند.






کارت

کارت