EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


خبرنگاران خارجی در چین با محدودیت سفر و آزار و اذیت مواجه هستند
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

در گزارشی جدید باشگاه خبرنگاران خارجی چین (FCCC) شرایط کاری سخت و محدودکننده را برای خبرنگاران رسانه‌های خارجی فعال در چین، به ویژه برای کسانی که به دنبال گزارش از مناطق حساس هستند، فاش کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن محکوم کردن سیاست دولت چین در ایجاد محیطی خصمانه برای خبرنگاران خارجی و رسانه‌ها، از مقامات چینی خواست که به آزادی رسانه احترام بگذارند و به همه روزنامه‌نگاران اجازه دهند بدون نظارت و آزار و اذیت دولت کار کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص اعلام کرد: «روزنامه‌نگاران از دیدگاه‌ها و زمینه‌های مختلف برای یک اکوسیستم رسانه‌ای سالم، موثر و انتقادی ضروری هستند. تشدید موانع، بوروکراسی و اخلال مستقیم در گزارش دهی همچنان محیطی عمیقاً مشکل ساز برای روزنامه‌نگاران خارجی و در چین ایجاد کرده است.»

در گزارش باشگاه خبرنگاران خارجی چین که در یکم مارس منتشر شده، تجربیات خبرنگاران خارجی در چین، با استفاده از داده‌های کیفی و نظرسنجی برای دستیابی به یک نگاه جامع پیرامون چالش‌های رسانه‌ای در چین، شرح داده شده است.

برخی از محدودیت‌هایی که در این گزارش گفته شده شامل محدویت سفر به مناطقی مانند منطقه خودمختار سین کیانگ و تبت، موانع بوروکراتیک، محدودیت‌های رسمی و پروتکل‌های بهداشتی مداوم، آزار و اذیت، سانسور، بازداشت خبرنگاران و تمدید ویزا برای خبرنگاران است.

 






کارت

کارت