EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش نگرانی‌ها از سلامتی روزنامه‌نگار زندانی در چین
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱

نگرانی‌هایی در مورد سوفیا هوانگ ژوئکین، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان چینی، که از سپتامبر ۲۰۲۱ و در دوران بازداشت با مشکلات شدید سلامتی مواجه بوده، افزایش یافته است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن اعلام نگرانی از وضعیت این روزنامه‌نگار زندانی، از مقامات چینی خواست، کمک فوری پزشکی به خانم ژوئکین ارائه دهند و او را سریعا آزادی کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین اعلام کرد: «گزارش‌ها از وخامت حال هوانگ ژوئکین عمیقاً نگران‌کننده است. بازداشت خودسرانه و آزار و شکنجه روزنامه‌نگاران در چین نقض جدی و غیرقابل قبول حقوق بشر است.»

هوانگ قبل از دستگیری یکی از رهبران جنبش من هم(MeToo) در چین بود و قبلاً در اکتبر ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل اظهاراتش در مورد اعتراضات گسترده در هنگ‌کنگ بازداشت شده بود.

فعالان حقوق بشر و حامیان آزادی مطبوعات هم نسبت به وخامت حال این روزنامه‌نگار در طول بیش از ۵۰۰ روز بازداشت او ابراز نگرانی کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها خانم هوانگ ژوئکین در طول بازداشت دچار کاهش وزن، کمبود شدید کلسیم، سطوح پایین گلوکز، فشار خون پایین و استرس شدید شده است، که سلامتی او را به شدت تهدید می‌کند.






کارت

کارت