EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل خبرنگار کهنه‌کار سومالیایی در محل کارش
شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳

عبدالکریم احمد بولهان، خبرنگار شبکه تلویزیونی ملی سومالی، به‌ضرب گلوله یک نگهبان امنیتی مسلح کشته شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی (NUSOJ) از مقامات سومالی خواستار تحقیقات برای شناسایی و مجازات عامل این جنایت هولناک شده‌اند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «با نهایت تأسف، در غم مرگ روزنامه‌نگار عبدالکریم احمد بولهان به سوگ نشسته‌ایم. ما از مقامات سومالی مصرانه می‌خواهیم تا تحقیقات مستقلی در مورد این قتل انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که جرائم علیه روزنامه‌نگاران نباید مجازات‌نشده باقی بماند. محل کار باید فضایی امن باشد که کارکنان بتوانند بدون ترس از آسیب دیدن، وظایف خود را انجام دهند.»

عمر فاروق عثمان، دبیر کل اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی نیز در واکنش به این حادثه گفت: «ما در غم از دست دادن عبدالکریم بولهان سوگواریم و در این دوران سخت با خانواده و همکارانش ابراز همدردی می‌کنیم. ما خواستار محاکمه سریع عامل این جنایت وحشیانه هستیم. چنین خشونت وحشتناکی نباید بدون مجازات باقی بماند.»

عبدالکریم احمد بولهان که علاوه بر یک روزنامه‌نگار شناخته‌شده، یک رهبر اجتماعی نیز بود، پس از آنکه نگهبان مسلحی که در ساختمان تلویزیون ملی کار می‌کرد با شلیک گلوله به سرش او را به‌شدت زخمی کرد، در سیزدهم مارس جان خود را از دست داد.






کارت

کارت