EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن یک روزنامه‌نگار در انفجار بمب در سومالی
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲

عبدیفتاح معلم نور (قیس) روزنامه‌نگار و مدیر تلویزیون کابلی سومالی، شانزدهم اکتبر در یک حمله انتحاری در موگادیشو پایتخت سومالی کشته شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی (NUSOJ) قتل معلم نور را محکوم کردند و از دولت سومالی خواستند تا تحقیقاتی را در مورد قتل آغاز کند و عاملان آن را بازخواست کند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما در قتل روزنامه‌نگار عبدیفتاح معلم نور (قیس) عزاداریم و خواهان محاکمه عاملان این جنایت هستیم. فدراسیون از دولت سومالی می‌خواهد که تحقیقات مستقلی در مورد این حمله انجام دهد. جنایات علیه روزنامه‌نگاران نباید بدون مجازات بماند و دولت‌ها باید اطمینان دهند که روزنامه‌نگاران هدف قرار نخواهند گرفت.»

به گفته پلیس موگادیشو، یک بمب گذار انتحاری عضو شبه نظامیان موسوم به «خوارج»، خود را در کنار افرادی که در حال صرف چای در خارج از رستوران آسمان آبی در منطقه بوندره بودند، منفجر کرد.

بر اساس بیانیه ای که اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی منتشر کرده است، «این احتمال نگران‌کننده وجود دارد که این اقدام شرورانه برای ایجاد ترس در میان اعضای جامعه روزنامه‌نگاری سومالی انجام شده باشد» زیرا این حمله انتحاری، در محل تجمع مشهور روزنامه‌نگاران رخ داده است.






کارت

کارت