EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت یک خبرنگار در سومالی پس از افشای فساد پلیس
پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲

محمد ابراهیم بلبل، خبرنگار و سردبیر تلویزیون کعب سومالی، پس از انتشار گزارشی تحقیقی که در آن ادعای فساد در نیروی پلیس مطرح شده است، در موگادیشو بازداشت و زندانی شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی(NUSOJ)  تداوم بازداشت خودسرانه این روزنامه‌نگار توسط پلیس فدرال سومالی (SPF) را محکوم کردند و خواستار آزادی فوری او شدند.

تیم داوسون، معاون دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما دستگیری خودسرانه محمد ابراهیم بلبل که برای ساکت کردن او، جلوگیری از افشاگری وی درباره فساد و ممانعت از انجام وظایف خبرنگاری‌ او طراحی شده است را محکوم می‌کنیم. مردم سومالی سزاوار آزادی رسانه‌ها هستند و روزنامه‌نگاران آنجا باید بتوانند بدون ترس از مداخله و در شرایط کاری امن کار کنند. ما خواستار آزادی فوری همکارمان و آغاز تحقیقات درباره این پرونده هستیم.»

عمر فاروق عثمان، دبیر کل اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط محمد ابراهیم بلبل شد و تأکید کرد: «این بسیار گیج کننده است که پلیس به جای تمرکز بر تحقیق در مورد فساد ادعا شده در گزارش، تصمیم گرفته است تا به‌عنوان وسیله‌ای برای ارعاب، تمام قدرت خود را علیه روزنامه‌نگار اعمال کند. بازداشت و متهم کردن روزنامه‌نگاران بخاطر انجام وظایف روزنامه‌نگاری آن‌ها، مطلقاً غیرقابل قبول است.»






کارت

کارت