EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


 حمایت سازمان‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ از یک شبکه تلویزیونی در کوزوو
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) به همراه سازمان‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ها از جمله مرکز اروپایی آزادی مطبوعات و رسانه‌ها (ECPMF) و گزارشگران بدون مرز (RWB)، در ۱۲ ژوئیه، بیانیه‌ای مشترک را در حمایت از شبکه تلویزیونی کلان کوزوا امضا کردند و خواستار تمدید مجوز این شبکه تلویزیونی توسط کمیته رسیدگی به شکایات و توقف تمام تلاش‌های دولت کوزوو برای اعمال فشار بر این شبکه شدند.

در این بیانیه آمده است که «از اقدام کمیسیون مستقل رسانه‌ها در ۱۶ ژوئن (IMC)برای یک ماه به تعویق‌انداختن هر گونه تصمیم در مورد مجوز پخش کلان کوزوا حمایت می‌کنیم.»

کمیته رسیدگی به شکایات ثبت مشاغل تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ فرصت دارد در مورد درخواست تجدیدنظر تصمیم‌گیری کند. قرار است اعضای کمیته توسط وزارت صنعت، کارآفرینی و تجارت کوزوو انتخاب شوند.

سازمان‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ها‌ از  مقامات کوزوو خواستند «تا اطمینان حاصل کند که کمیته جدید متشکل از افراد مستقل، باتجربه و حرفه‌ای باشد و  درست و کاملاً شفاف تصمیم‌گیری کنند. امیدواریم کمیته رسیدگی به شکایات، درخواست تجدیدنظر کلان کوزوا را بپذیرد و فوراً تعلیق گواهی تجاری را لغو کند.






کارت

کارت