EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کمک به روزنامه‌نگاران اوکراینی در کوزوو
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

در آستانه اولین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، خماجل رکسا، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران کوزوو(AJK)، گزارشی از کمک‌های انجام شده به خبرنگاران اوکراینی در کوزوو ارائه کرد.

این کمک‌ها با همکاری مرکز اروپایی آزادی مطبوعات و رسانه‌ها(ECMPF) و فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران (EFJ) و همچنین هماهنگی با دولت این کشور به خبرنگاران اوکراینی ارائه شده است.

به گفته رئیس انجمن روزنامه‌نگاران کوزوو «این برنامه توسط مرکز اروپایی آزادی مطبوعات و رسانه‌ها مستقر در لایپزیگ آلمان، آغاز شده، توسط دولت کوزوو تامین مالی شده و توسط انجمن روزنامه‌نگاران کوزوو اجرا می‌شود.»

او افزود: «در این برنامه مکانی برای میزبانی از ۲۰ روزنامه‌نگار اوکراینی در نظر گرفته شده که پس از تهاجم روسیه از کشور خود اخراج شده بودند.»

خماجل رکسا همچنین گفته است: «با حمایت دولت کوزوو، خبرنگارانی که در این برنامه قرار دارند کمک هزینه ماهانه و بیمه اجتماعی دریافت می‌کنند و مجبور به پرداخت اجاره نیستند. آنها همچنین بسته های غذایی و بهداشتی ماهانه نیز دریافت می‌کنند و دوره های زبان آلبانیایی و انگلیسی به آنها ارائه می‌شود. هدف اصلی این پروژه این است که این خبرنگاران بتوانند در حوزه کاری خود و در محیطی امن کار کنند.»

 

 

 

 






کارت

کارت