EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض سازمان‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ به تعلیق یک شبکه تلویزیونی در کوزوو
سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

 

وزارت دادگستری کوزوو در چهاردهم ژوئن، با احضار نماینده‌ای از کانال تلویزیونی کلان کوزوا (Klan Kosova) مجوز این تلویزیون را به حالت تعلیق در آورد. همچنین پرونده‌ای برای این شبکه به دلیل شکایت کیفری علیه مالکین این تلویزیون تشکیل شده است.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) به همراه سازمان‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ها از جمله: مؤسسه بین‌المللی مطبوعات (IPI)، مرکز اروپایی آزادی مطبوعات و رسانه‌ها(ECPMF) و گزارشگران بدون مرز (RWB)، نسبت به اقدام بی‌سابقه مقامات کوزوو برای تعلیق مجوز این شبکه بزرگ تلویزیون خصوصی و طرح اتهامات کیفری علیه مالکان آن، در بیانیه‌ای مشترک ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه، فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران و سازمان‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ها اعلام کردند که: «به نظر ما تعلیق مجوز این شبکه، دلایل قانونی کافی ندارد. ما با دیدگاه انجمن روزنامه‌نگاران کوزوو (AJK)که این اقدام مقامات را تلاش نگران‌کننده‌ای برای اعمال فشار سیاسی بر کلان کوزوا و صاحبان آن می‌داند، هم نظر هستیم و همبستگی خود را با اتاق خبر و خبرنگاران این کانال در این دوره بلاتکلیفی اعلام می‌کنیم.»

این نهادها در ادامه افزودند: «ما همچنین از نخست‌وزیر کورتی و وزیر حجداری می‌خواهیم که اطمینان حاصل کنند که تعلیق گواهی تجاری کلان کوزوا فوراً لغو می‌شود و هر گونه فشار علیه رسانه‌ها ، اعم از سیاسی، اداری و نظارتی ، به یکباره متوقف می‌شود. سازمان‌های ما به نظارت دقیق این وضعیت ادامه خواهند داد.»






کارت

کارت