EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هشدار اتحادیه‌های جهانی در مورد تمامیت‌خواهی دولت تونس
جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در کنار اتحادیه‌های جهانی؛ مانند کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، بیانیه‌ای مشترک را در حمایت از مردم تونس به‌ویژه روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌های کارگری امضا کرد.

در این بیانیه، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در کنار سازمان‌های جهانی دیگر تأکید کردند که بازداشت خودسرانه روزنامه‌نگاران و رهبران اتحادیه‌های کارگری و صدور فرمان‌هایی مثل فرمان پنجاه و چهار  توسط مقامات تونس، در دسترسی به اطلاعات و نظارت بر عملکرد مجلس و قوه قضاییه و آزادی بیان محدودیت ایجاد می‌کنند و نشان‌دهنده پیشروی این دولت به‌سوی تمامیت‌خواهی است.

این نهادها در ادامه افزودند:« بدین‌وسیله ما همبستگی خود را با همکارانمان در تونس که برای حقوق خود و برای آینده دموکراسی کشورشان مبارزه می‌کنند، ابراز می‌کنیم. ما از رئیس‌جمهور، مجلس و قوه قضاییه این کشور می‌خواهیم که مسیر خود را تغییر دهند و آزادی بیان را برای همه مردم در تونس تضمین کنند.»

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌ونقل، اتحادیه بین‌المللی مواد غذایی، کشاورزی، هتل، رستوران، پذیرایی، دخانیات و کارگران وابسته و آموزش بین‌المللی از دیگر اتحادیه‌هایی هستند که این بیانیه مشترک را امضا کرده‌اند.






کارت

کارت