EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت روزنامه‌نگار الجزایری به دلیل دریافت کمک‌های مالی خارجی
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

احسان الکادی، روزنامه‌نگار، موسس و مدیر ایستگاه آنلاین الجزایری رادیو ام و رسانه‌های اضطراری مغرب، در ۲۴ دسامبر دستگیر و به دلیل اتهامات مالی در بازداشت موقت قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از مقامات الجزایری خواست الکادی را آزاد کنند و حکم توقیف دو خبرگزاری متعلق به او را لغو کنند.

در ۲۴ دسامبر، الکادی، که از منتقدان سرسخت دولت است، در شهر زموری، در شرق شهر الجزیره، پایتخت، توسط شش افسر پلیس با لباس غیرنظامی دستگیر شد و ظاهراً به اداره کل امنیت داخلی در الجزایر منتقل شد.

همچنین دفاتر رسانه‌های متعلق به آقای الکادی تفتیش شد و علاوه بر ضبط تجهیزات، توسط نیروهای امنیتی پلمپ شدند. به گفته وکلای الکادی اتهام اصلی او دریافت کمک‌های مالی خارجی است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل  فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «همکار ما احسان الکادی به دلیل انجام کار خبررسانی دستگیر شده است. بازداشت او غیرقابل قبول است و حمله آشکار به آزادی رسانه‌هاست. ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او هستیم.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران  ضمن ابراز نگرانی از وضعیت رسانه‌ها در الجزایر، از مقامات است کشور خواست که به آزادی مطبوعات متعهد باشند و به خبرنگاران اجازه دهند بدون ترس از دستگیری کار کنند.

 






کارت

کارت