EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در الجزایر به دو سال زندان محکوم شد
سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

مصطفی بن‌جامع، روزنامه‌نگار الجزایری، به اتهام انتشار اطلاعاتی که «محرمانه» تلقی شده، به دو سال زندان محکوم شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این رفتار بی‌رحمانه علیه یک روزنامه‌نگار باشرافت را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «ما آزار و اذیت بی‌معنای مصطفی بن‌جامع را به‌شدت محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری او هستیم.»

فدراسیون همچنین از قطع بودجه توسعه رسانه‌های محلی الجزایر و ایجاد محدودیت شدید برای بودجه‌های تبلیغاتی رسانه‌ها ابراز تاسف کرد و تأکید کرد که این اقدامات، به‌طور قابل توجهی روزنامه‌نگاری انتقادی و گفتگوی عمومی را در این کشور تضعیف می‌کند.

دادگاه استان قسنطینه، مصطفی بن‌جامع را به دلیل انتشار اطلاعاتی که «بخشی یا همه محتوای آن محرمانه طبقه‌بندی شده است، در یک شبکه الکترونیکی یا سایر ابزارهای فناوری رسانه‌ای» محکوم کرد. بن‌جامع که سردبیر یک روزنامه منطقه‌ای فرانسوی‌زبان در شمال‌شرقی الجزایر است، هشتم فوریه در دفتر خود دستگیر و متهم شد که پس از ممنوع الخروجی امیره بوراوی، فعال سیاسی فرانسوی-الجزایری، به او کمک کرده است تا الجزایر را از طریق تونس ترک کند. در سال‌های اخیر، این روزنامه‌نگار چندین بار تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.






کارت

کارت