EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست یک سال زندان از سوی دادستان برای روزنامه‌نگار الجزایری
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲

دادستان الجزایر در جریان جلسه استیناف دادگاه مصطفی بن‌جامع که دوازدهم دسامبر در عنابا در شمال شرق این کشور برگزار شد، درخواست یک سال زندان برای این روزنامه‌نگار کرد. بن‌جامع در دادگاه اولیه به دو سال زندان محکوم شده است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، «آزار و اذیت بی‌دلیل مصطفی بن‌جامع» را به‌شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

فدراسیون همچنین از قطع بودجه توسعه رسانه‌های محلی الجزایر و ایجاد محدودیت شدید برای بودجه‌های تبلیغاتی رسانه‌ها ابراز تاسف کرد و تأکید کرد که این اقدامات، به‌طور قابل توجهی روزنامه‌نگاری انتقادی و گفتگوی عمومی را در این کشور تضعیف می‌کند.

دادگاه استان قسنطینه، مصطفی بن‌جامع را به دلیل انتشار اطلاعاتی که «بخشی یا همه محتوای آن محرمانه طبقه‌بندی شده است، در یک شبکه الکترونیکی یا سایر ابزارهای فناوری رسانه‌ای» محکوم کرد. بن‌جامع که سردبیر یک روزنامه منطقه‌ای فرانسوی‌زبان در شمال‌شرقی الجزایر است، هشتم فوریه در دفتر خود دستگیر و متهم شد که پس از ممنوع الخروجی امیره بوراوی، فعال سیاسی فرانسوی-الجزایری، به او کمک کرده است تا الجزایر را از طریق تونس ترک کند. او در بیست‌ونهم آگوست در دادگاه بدوی به دو سال زندان محکوم شد. در سال‌های اخیر، این روزنامه‌نگار چندین بار تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.






کارت

کارت