EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتصاب سراسری کارکنان تلویزیون‌ در یونان
پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های تلویزیونی خصوصی در یونان از صبح روز ۶ سپتامبر به مدت یک روز در اعتراض به پیش‌نویس مقرراتی که امنیت شغلی آن‌ها را تضعیف می‌کند اعتصاب خواهند کرد.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) و اتحادیه‌های یونانی روزنامه‌نگاران، ضمن درخواست از دولت برای رد این پیش‌نویس، خواستار حفاظت از حقوق روزنامه‌نگاران و تضمین شرایط کاری مناسب برای آن‌ها شدند.

بر اساس لایحه جدید، شبکه‌های تلویزیونی سراسری مجاز خواهند بود که ۴۰ درصد کارکنان خود را به صورت پیمانکاری استخدام کنند.

پیش از این لایحه نیز سال گذشته دولت یونان مقرراتی را تصویب کرد که منجر به بیکاری ۱۵ درصد از کارکنان تلویزیون شد.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در این رابطه در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «ما از دولت یونان می‌خواهیم که لایحه مقررات جدید را که حقوق اصحاب رسانه را تضعیف کرده و باعث ایجاد بی‌ثباتی می‌شود، پس بگیرد.»

این دو فدراسیون همچنین گفته‌اند: «روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌ها در یونان سال‌هاست که برای برخورداری از شرایط کار مناسب مبارزه می‌کنند. زمان آن فرا رسیده است که مسئولان یونان از حقوق خبرنگاران دفاع کنند و شرایط کار مناسب را برای آنها تضمین نمایند.»

علاوه بر این، چهار اتحادیه وابسته به فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در نامه‌ای به نخست‌وزیر یونان، خواستار حذف ماده ۲۹ از این لایحه شدند.

 






کارت

کارت