EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درگذشت روزنامه‌نگار برجسته یونانی
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

فانی پترالیا، روزنامه‌نگار و از رهبران برجسته اتحادیه‌های کارگری روزنامه‌نگاران یونان، در بیست‌وپنجم ژانویه ۲۰۲۴ درگذشت. او یکی از چهره‌های برجسته‌ روزنامه‌نگاری یونان بود و کشورش را در کنگره‌ها و نشست‌های بین‌المللی متعدد نمایندگی می‌کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از حمایت‌های ارزشمند او قدردانی کرد.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن ادای احترام به پترالیا و ابراز همدردی با خانواده وی و روزنامه‌نگاران یونانی تأکید کرد: «فانی یکی از چهره‌های برجسته‌ جنبش کارگری یونان بود و خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشته است. فانی پترالیا نه تنها به روزنامه‌نگاری یونان، بلکه به همبستگی بین‌المللی نیز عمیقاً متعهد بود. جای خالی‌ او به‌شدت احساس خواهد شد.»

اتحادیه‌ کارگری روزنامه‌نگاران یونان، فانی پترالیا را شخصیتی با «حساسیت‌های ویژه، وجدان اجتماعی قوی و موضع سیاسی روشن» توصیف کرد.

فانی در روابط بین‌المللی اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران نقش‌آفرین بود. او در ده‌ها کنفرانس فدراسیون شرکت کرد و روابط نزدیکی با بسیاری از اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در سراسر جهان برقرار کرد. فانی پترالیا همچنین برای سال‌های متمادی عضو شورای جنسیتی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بود و یکی از سازمان‌دهندگان کنگره‌ جهانی فدراسیون در آتن در سال ۲۰۰۴ به شمار می‌رفت.






کارت

کارت