EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ممنوعیت پخش اخبار بی‌بی‌سی جهانی در چین
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

پس از لغو مجوز پخش شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) در بریتانیا، مقام‌های چینی پخش اخبار بی‌بی‌سی جهانی در چین را ممنوع اعلام کردند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا این اقدام را به دلیل نقض جدی آزادی رسانه‌های جهانی محکوم می‌کند.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در این زمینه گفت: «دولت چین یا هر دولتی در جهان نباید حقوق رسانه‌ها را بر اساس مفاهیم مبهم و غیرموجهی که منافع ملی را تضعیف می‌کند، محدود کند.»
وی اقدام تلافی‌جویانه چین را «بهانه‌ای پست» توصیف کرد و افزود: «روزنامه‌نگاران باید بتوانند وظیفه خود را بدون فشار بیش از حد دولت‌ها برای پیروی از یک خط تحریری خاص انجام دهند.»
سردبیر رسانه‌ای اداره امور فیلم، تلویزیون و رادیو دولتی چین در این زمینه گفته است که اخبار بی‌بی‌سی‌ جهانی مطابق با استانداردهای پخش این کشور نظیر شرط «پخش اخبار صادقانه و منصفانه» و اصل «صدمه نزدن به منافع ملی چین» نیست.
کانال تلویزیونی اخبار بی‌بی‌سی جهانی در سطح جهانی به انگلیسی پخش می‌شود. این کانال فقط در هتل‌های بین‌المللی چین و برخی از مجموعه‌های دیپلماتیک در دسترس است و بیشتر مردم چین نمی‌توانند به تماشای آن بنشینند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت