EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


متهم شدن یک روزنامه‌نگار در تیمورشرقی به دلیل گزارش تحقیقی
سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱

رایموندوس اوکی، سردبیر خبرگزاری اوای‌کوسی‌پست (Oekusipost)، به دنبال یک گزارش تحقیقاتی در مورد بازداشت و آزمایش باکرگی اجباری ۳۰ دختر زیر سن قانونی در سال ۲۰۲۰، به نقض قانون انتشار اسناد محرمانه قضایی متهم شده و احتمال دارد به یک تا شش سال حبس محکوم شود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن محکوم کردن این اقدام دولت، از مقامات تیمور شرقی خواست این اتهامات را فورا لغو کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «ما اتهامات رایموندوس اوکی، را محکوم می کنیم و از مقامات تیمور شرقی می‌خواهیم که به آزادی مطبوعات احترام بگذارند».

«دولت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که روزنامه‌نگاران می‌توانند بدون ترس از پیگرد قانونی، وظایف خود را با خیال راحت انجام دهند. آزار و اذیت مکرر قانونی اوکی به منزله آزار و شکنجه برای انتشار گزارش‌های قانونی و مستقل در راستای منافع عمومی است.»

این گزارش بر روی شیوه‌های جمع‌آوری شواهد در جریان محاکمه ریچارد داشباخ، کشیش آمریکایی در تیمورشرقی ، متمرکز بود که در دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل آزار جنسی کودکان به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

بر اساس گزارش آقای اوکی، دادستان عمومی در این پرونده به پلیس محلی دستور داده بود  تا حدود ۳۰ دختر زیر سن قانونی را به مدت دو هفته بازداشت کنند و آزمایش‌های بکارت اجباری برای آن‌ها انجام دهند.






کارت

کارت