EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بسم الله عادل؛ اولین قربانی خانواده رسانه ای سال ۲۰۲۱
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹

بسم الله عادل ایماق، مدیر مسول رادیو صدای غور،غرب شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور ترور شد.

حبیب الله رادمنش معاون والی غور با تاید این خبر میگوید که این رویداد عصر امروز( جمعه، ۱۲ جدی) در غرب شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور رخ داده است.

به گفته آقای رادمنش مهاجمان ناشناس پس از ترور مدیر مسول این رسانه محلی از محل رویداد فرار نموده و نیروی های امنیتی تحقیقات شان را برای شناسایی آنان آغاز کرده اند.

ذبیح الله مجاهد و قاری یوسف احمدی سخنگویان طالبان هم دست داشتن افراد این گروه را در قتل آقای عادل رد نموده می گویند “هیج یک از افراد ما از این خبرنگار و این رسانه خاطری بدی نداشتند.”

آقای عادل در حالی کشته شد که او از دومین حمله به بجانش به تاریخ ۱۲ نومبر ۲۰۲۰ جان سالم بدر برده بود، او در تماس با انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان از بی توجه ای ارگان های کشفی به نگرانی اش شکایت نموده خواستار توجه به تامین امنیت خویش شد.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان این شکایت را از مجرای فدراسیون نهاد های خبرنگاران و رسانه ها با بخش های کشفی و امنیتی شریک ساخت، آنچه بعد از آن هم چندان توجه ای برای حفظ جان این عضو فعال خانواده رسانه ای افغانستان نگردید.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ضمن نکوهش قتل این خبرنگار و همدردی با خانواده وی، از ارگان های کشفی میخواهد چون قبلاً دوبار وی نیز از تهدیدات شکایت داشته و حتما عاملین حمله اول شب ۸ نومبر بر منزلش و حمله دوم تاریخ ۱۲ نومبر بجان وی معلوم است، در قسمت گرفتاری و به محاکمه کشانیدن شان اقدام نمایند.

گفتنی است که بسم الله عادل ۲۸ سال عمر داشت، او ازدواج کرده بود، دو پسر و یک دختر دارد و کار‌اش را در رسانه ها، پنج سال پیش هم زمان با نشرات رادیو محلی صدای غور آغاز کرد.






کارت

کارت