EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پروانه یک شبکه خبری تلویزیونی در تایوان لغو شد
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹

نهاد تنظیم مقررات رسانه‌ها در تایوان اعلام کرده است که مجوز پخش یک تلویزیون خبری طرفدار چین را به دلیل پخش اطلاعات نادرست تمدید نمی‌کند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه روزنامه‌نگاران تایوان (ATJ) از تصمیم نهاد ناظر بر رسانه‌های تایوان ابراز تاسف کرده‌اند و از رسانه‌های این کشور خواسته‌اند که حرفه‌ای بودن خبر، استقلال و انضباط شخصی را حفظ کنند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) جهت اطمینان از انطباق تصمیم عدم تمدید پروانه با استانداردهای بین‌المللی آزادی مطبوعات، خواستار شفافیت بیشتر نهاد تنظیم مقررات رسانه‌های تایوان شد.
فدراسیون همچنین هیات مدیره این شبکه خبری را به رعایت اصول اخلاقی در پخش ترغیب می‌کند.
کمیسیون ارتباطات ملی (NCC)، پس از یک تحقیق پنج‌ماهه، اعلام کرد که به اتفاق آرا تصمیم به عدم تمدید پروانه پخش تلویزیون سی‌تی‌آی‌ تی‌وی (CTiTV) گرفته است.
«سی‌تی‌آی‌ تی‌وی» یکی از پربیننده‌ترین ایستگاه‌های خبری کابلی تایوان است که طبق گزارش کمیسیون ارتباطات ملی تایوان بارها مقررات پخش این کشور را نقض کرده است.
نهاد تنظیم مقررات رسانه‌ها در تایوان مدعی شده که این کانال خبری تحت تاثیر مقام‌های چینی است. اما این نهاد هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا در راستای دریافت کمک مالی از چین ارائه نکرده است.
متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت