EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


انتشار کتاب نامه‌های زندان بهمن احمدی‌امویی
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

‏کتاب «زندگی در زندان» نوشته‌ی بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار شناخته شده ایرانی، مجموعه‌ی نامه‌هایی است که او طی پنج سال اسارت در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر برای همسرش ژیلا بنی‌یعقوب به بیرون از زندان فرستاده است.

آقای امویی در مقدمه‌ی کتاب تا حدودی انگیزه‌ها و اهداف خود از ارسال این نوشته‌ها را بیان کرده است: «در طول زندان، نوشتن نامه و ارسال آن به بیرون ممنوع بود. دفترچه‌های خاطرات بسیاری را گرفته بودند و تحویل نمی‌دادند. هر رفت‌و‌آمدی به دقت زیر نظر قرار داشت و تفتیش بدنی صورت می‌گرفت؛ به خصوص در روزهای ملاقات؛ با این همه همیشه راه‌هایی برای ارسال نوشته‌ها به بیرون پیدا می‌شد. من هم مانند دیگران از این راه‌ها استفاده کردم و بخش‌هایی از گزارش‌های درون زندان را به بیرون فرستادم. لازم بود مردم بدانند در پشت این دیوارهای بلند و سیم‌های خارداری که آن را احاطه کرده و در پس آن برج‌های دیده‌بانی چه خبر است. زندانیان چه کسانی هستند و چگونه زندگی می‌کنند و چه رفتارهایی با ایشان می‌شود؟ »

این کتاب ابتدا بوسیله نشر باران در سوئد به فارسی منتشر شد و در سال ۲۰۲۰ نشر مزدا در آمریکا آن را به انگلیسی ترجمه و انتشار داد.

برای خرید این کتاب در سایت آمازون اینجا کلیک کنید.






کارت

کارت