EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض کانون نویسندگان ایران به بازداشت میلاد جنت
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای در کانال تلگرام خود، بازداشت میلاد جنت، یکی از اعضای این کانون را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط او شدند.

در این بیانیه آمده است که آقای جنت روز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه، در منزلش بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده و تا این لحظه اطلاعی از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری وجود ندارد.

در بخشی دیگر از بیانیه با اشاره به اینکه «دستگاه‌های امنیتی و قضایی سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق انسانی و شهروندی بازداشت شدگان دارد» مسئولیت جان میلاد جنت را بر عهده‌ی حکومت و نهاد بازداشت کننده بیان داشتند.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود خواستار آزادی بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که میلاد جنت، مترجم، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران توسط توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و برخی از وسایل شخصی او را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

وی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته ام‌بی‌ای است و تاکنون چندین جلد کتاب با ترجمه او منتشر شده است. از ترجمه‌های آقای جنت می‌توان به ترجمه‌ی مجموعه شعری از هارولد پینتر و داستانی از جوزف کنراد اشاره کرد.






کارت

کارت