EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ربوده شدن کوتاه‌مدت و مرموز یک روزنامه‌نگار پاکستانی
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹

متی‌الله جان، روزنامه ‌نگار مطرح پاکستانی، یک روز قبل از حضور در دادگاه عالی پاکستان برای پاسخگویی در مورد پرونده توهین به قاضیان و نظامیان این کشور بر روی توییتر، در خیابانی در اسلام آباد ربوده شد.

افراد ناشناس وی را ربوده و پس از ۱۲ ساعت او را در منطقه ای متروک در خارج از پایتخت رها کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه روزنامه‌نگاران پاکستان(PFUJ) در زمینه این آدم‌ربایی مرموز ابراز نگرانی کرده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن پرسش در زمینه این آدم‌ربایی مرموز از دولت پاکستان می‌خواهد تا تحقیقات مستقلی را برای پیگیری این موضوع آغاز کند و با شناسایی عاملان، آن‌ها را مجازات کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین معتقد است که «این وظیفه دولت پاکستان است که امنیت کارکنان رسانه را تضمین کند و به مصونیت از مجازات در برابر جرایمی که علیه روزنامه نگاران اتفاق می‌افتد، پایان دهد.»

به گفته همسر این روزنامه نگار، در روز سه شنبه ۳۱ تیر ماه بیش از پنج نفر با لباس شخصی وی را از نزدیکی مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کند به زور ربودند.

آزادی وی در همان روز و پس از اعتراض رسانه‌ها و صدور دستور آزادی وی از سوی عمران خان، نخست وزیر پاکستان، صورت گرفت.

پاکستان یکی از خطرناک ترین کشورها برای خبرنگاران است. این کشور محل حوادث مکرر نظیر قتل، بازداشت، حمله، تهدید، سانسور و آزار و اذیت است.

متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت