EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار شش تن از عوامل تهیه یک مستند برای شبکه الجزیره در مالزی
جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹

پلیس مالزی شش فعال حوزه رسانه، شامل پنج استرالیایی، را که برای شبکه الجزیره مستندی پیرامون بیماری کرونا تهیه کرده بودند، احضار کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحاد رسانه‌، سرگرمی و هنر استرالیا (MEAA) از مقام‌ها خواسته‌اند تا فورا شکایت علیه شبکه الجزیره را پس بگیرند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) نسبت به سواستفاده مقام‌های مالزی از قانون ارتباطات این کشور برای ارعاب روزنامه‌نگاران ابراز تاسف کرده است.

فدراسیون در واکنش به این اقدام گفت در طول شیوع بیماری همه‌گیر ضروری است که کشور مالزی اولویت خود را مردم و رسانه‌ها قرار دهد تا رسانه‌ها بتوانند بدون تهدید، آزار و اذیت و به صورت آزادانه و عادلانه گزارش تهیه کنند.

این مستند به موضوع پنهان کردن ابتلا به کرونا از سوی کارگران مهاجر در کشور مالزی پرداخته و عوامل تهیه آن بر اساس اتهام «فتنه، افترا و نقض قوانین ارتباطات و چندرسانه‌ای کشور» و جهت تحقیق و تفحص به دفتر مرکزی پلیس مالزی فراخوانده شده‌اند.

شبکه الجزیره در بیانیه خود این اتهام‌ها را شدیدا رد و تاکید کرده است که این مستند شامل نظر‌های شخصی دست‌اندرکاران تهیه آن نیست.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت