EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در جنوب شرق آسیا هم‌زمان با بحران کرونا
پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹

با شیوع جهانی بیماری کرونا، شرایط روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در کشورهای جنوب شرق آسیا سخت‌تر شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، از مقام‌های این کشورها خواست تا با احترام به آزادی مطبوعات، امنیت روزنامه‌نگاران را در شرایط حاضر تضمین کنند.

در ماه‌های گذشته با اعلام بیماری واگیر در سطح جهانی، مقام‌های کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، اندونزی، مالزی، تایلند، کامبوج و میانمار با وضع قوانین و مقررات مانع از توانایی رسانه‌ها برای ارائه اطلاعات روشن و واقعی به مردم شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران وضع قوانینی که منجر به سرکوب آزادی‌های رسانه‌ای و مجرم‌سازی از روزنامه‌نگاران می‌شود را سواستفاده دولت‌های منطقه از بحران بهداشتی دانسته و آن را محکوم کرده است.

این نهاد فعالیت آزاد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را بخشی از تلاش مشترک برای مقابله با بیماری دانسته است.

در همین راستا، شبکه اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران آسیای جنوب شرقی (SEAJU)، اعلام کرده که نگران امنیت جانی و مالی روزنامه‌نگاران در منطقه، در طول همه‌گیری بیماری است.

این شبکه از دولت‌های منطقه خواسته است تا شفاف عمل کنند و اجازه دهند خبرنگاران قبل از اطلاع رسانی به مردم رویدادها را تایید کنند.

در حال حاضر روزنامه‌نگاران با قوانین سخت‌گیرانه‌ای که بر جریان آزاد اطلاعات و تهیه گزارش‌های واقعی از بحران بهداشت اثر می‌گذارد، تحت فشار هستند.

 علاوه بر این،‌ روزنامه‌نگاران با کاهش  دستمزد و عدم امنیت شغلی در شرایط اقتصادی پیش آمده روبرو شده‌اند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت