EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حکم بی‌سابقه زندان برای یک روزنامه‌نگار در تونس
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲

خلیفه گوسمی، روزنامه‌نگار تونسی روز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت از سوی دادگاهی در تونس به پنج سال حبس محکوم شد. این حکم شدیدترین مجازات یک روزنامه‌نگار در تاریخ مطبوعات تونس است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در پیوند با اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران تونس (SNJT) این تصمیم را به‌شدت محکوم می‌کند و از سیستم قضایی تونس می‌خواهد که ارعاب دائمی روزنامه‌نگاران را متوقف کند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در این رابطه گفت: «این تصمیم علیه خلیفه گوسمی غیرقابل‌قبول است. محرمانه بودن منابع، همان‌طور که در منشور جهانی اخلاق برای خبرنگاران نیز ذکر شده است، یک اصل اساسی روزنامه‌نگاری است. ما از دستگاه قضایی تونس می‌خواهیم که به آزار و اذیت بی‌وقفه خبرنگاران در این کشور پایان دهد.»

پرونده قضایی خلیفه گوسمی پس‌ازآن برای این خبرنگار رادیو موزائیکه اف ام تونس تشکیل شد که او از افشای هویت منبع خود در مقاله‌ای که در مورد دستگیری افراد مظنون به تروریسم در استان قیروان تونس نوشته بود، سر باز زد. به همین سبب مراجع قضایی تونس او را به “افشای اطلاعات امنیتی محرمانه” متهم کردند.






کارت

کارت