EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مدارک لازم برای عضویت در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران
یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتشار پستی در صفحه تلگرام خود مدارک لازم برای عضویت در این انجمن را اعلام کرده و فرم تقاضای عضویت را نیز جهت استفاده روزنامه‌نگاران منتشر کرد.

مدارک لازم جهت عضویت که در پست مذکور آمده به شرح زیر است:

☑️ فرم پرشده تقاضای عضویت که در کانال انجمن قرار دارد

☑️ کپی تمام صفحات شناسنامه

☑️ کپی کارت ملی

☑️ مدرکی که نشان‌دهنده روزنامه نگار بودن متقاضی باشد

متقاضی باید مدارک فوق را به آدرس تلگرامی @tpaoj با شماره ۰۹۰۲۴۴۰۱۳۹۲ ارسال کنند.

متقاضی عضویت در انجمن باید شاغل در یکی از حرفه‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری در استان تهران باشد.

اشتغال متقاضی با ارائه مدارکی چون گواهی‌اشتغال به کار، کارت شناسایی معتبر، نمونه آثار منتشر شده در نشریات و امثال آن احراز می‌شود.

گواهی اشتغال به کار: عبارت است از گواهی مکتوب که در سربرگ محل کار نوشته یا تایپ شده و دارای شماره و تاریخ و ممهور به مهر نشریه باشد و به امضای بالاترین مقام کارفرمایی نشریه و یا نماینده او رسیده باشد.

در گواهی اشتغال به کار باید صراحتا و به طور دقیق نام و نام خانوادگی متقاضی، سمت وی در نشریه، سابقه کار وی به سال و ماه و تاریخ شروع به کار درج شده باشد.
کارت شناسایی معتبر: عبارت است از کارت خبرنگاری که توسط نشریه صادر شده و به امضای بالاترین مقام کارفرمایی و یا نماینده وی رسیده و ممهور به مهر نشریه بوده و در زمان ارائه درخواست عضویت، حداقل دارای سه ماه اعتبار باشد.

کارت خبرنگاری الزاما باید دارای عکس بوده و در آن سمت، تاریخ صدور و تاریخ پایان اعتبار آن ذکر شده باشد.

نمونه آثار منتشر شده در مطبوعات: متقاضی باید حداقل دوازده(12) اثر منتشر شده در نشریه محل فعالیت خود را ارائه کند و یا اینکه نام وی در شناسنامه نشریه به‌عنوان روزنامه‌نگار یا عضو تحریریه حداقل در دوازده(12) شماره در عرض سه سال درج شده باشد.

برای احراز هر سال سابقه کار مطبوعاتی ارائه چهار(4) اثر که ترجیحا هر یک از آنها در بین یکی از فصل‌های سال منتشر شده باشند، الزامی است. همچنین از تاریخ انتشار چهار(4) اثر از دوازده(12) اثر مورد نیاز، نباید بیشتر از دوازده(12) ماه گذشته باشد.

گفتنی است در مورد فصلنامه‌ها، ارائه مجموعا شش(6) اثر و حداقل دو(2) اثر منتشر شده در هر سال کافی است مشروط بر اینکه از تاریخ انتشار یکی از آثار بیش از یکسال نگذشته باشد.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری در مقطع کارشناسی و بالاتر، با داشتن یک سال سابقه کار در مطبوعات می‌توانند عضو انجمن صنفی شوند.

☑️بعد از بررسی مدارک در کمیته عضو گیری با متقاضی تماس حاصل می‌شود تا با حضور در دفتر انجمن اصل مدارک ارسالی را به همراه سه قطعه عکس ارایه و با پرداخت مبلغ یکصد و هفتاد هزار تومان شامل پنجاه هزار تومان ورودی و یکصد و بیست هزار تومان حق‌عضویت کارت خود را دریافت کند.






کارت

کارت