EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعطیلی نمادین یک رسانه در آفریقای جنوبی در اعتراض به عملکرد شرکت‌های بزرگ فناوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب‌سایت خبری آنلاین دیلی ماوریک و روزنامه وابسته به آن، در پانزدهم آوریل به مدت بیست‌وچهار ساعت فعالیت خود را به نشانه اعتراض به شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اپل و مایکروسافت که موجب بحران در صنعت روزنامه نگاری شده اند، تعلیق کردند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از این حرکت دیلی ماوریک حمایت کرد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «روزنامه نگاران باید توسط جامعه و دولت ها پشتیبانی شوند؛ جهان نمی‌تواند از روزنامه‌نگاری مستقل و حرفه‌ای بهره‌مند شود مگر آنکه خود روزنامه‌نگاران بتوانند یک زندگی مستقل و حرفه‌ای داشته باشند. امروز، شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل، آمازون، متا و اپل که هیچ نوع محتوای خبری تولید نمی‌کنند، درآمد بزرگی از تبلیغات آنلاین دارند در حالی که رسانه‌ها برای بقا تلاش می‌کنند و این کاملاً غیرقابل قبول است».

فدراسیون بار دیگر خواسته خود از دولت‌ها را تکرار کرد: «دولت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که رسانه‌ها سهم منصفانه‌ای از درآمدهای تبلیغات دریافت می‌کنند.»

دیلی ماوریک در بیانیه تعلیق خود اعلام کرد: «این تعطیلی یک روزه با هدف برجسته ساختن این نکته است که اگر رسانه‌ها پشتیبانی لازم را از جامعه کسب و کار، مردم و سیاست‌گذاران دریافت نکنند، واقعاَ تعطیل خواهند شد.»






کارت

کارت