EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه‌نگار پاراگوئه‌ای از اتهام «توهین» تبرئه شد
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

در میان تلاش‌های بسیار برای ایجاد محدودیت در فعالیت های روزنامه نگاران از طریق کیفری کردن فعالیت‌های آنان ، آنجی پریتو، روزنامه‌نگار پاراگوئه‌ای، از اتهام «توهین» علیه مارسلو فلایتاس، مدیر عامل الباویژن، تبرئه شد. این روزنامه‌نگار به دلیل دفاع از همکارانی که از آزار جنسی در محل کارشان شکایت کرده بودند، اخراج شد و سپس به خاطر انتقاداتش در مورد نحوه برخورد شرکت با این وضعیت در یک گروه خصوصی واتساپی، دادگاهی شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، فدراسیون روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین و کارائیب (FEPALC) و اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه (SPP)ضمن استقبال از صدور این حکم، همچنان نسبت به استفاده از دستگاه قضایی برای کیفری کردن فعالیت روزنامه‌نگاری در پاراگوئه ابراز نگرانی کردند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه (SPP)  با استقبال از این رای تأکید کرد: «رای قاضی، امنیت آزادی بیان و تضمین حق اعتراض را در این مورد تأمین کرد و این روند باید ادامه یابد.»

کمتر از یک ماه پیش، پدرو اوولار، نماینده حقوقی سابق رئیس‌جمهور پاراگوئه اظهار کرده بود که رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران باید «حساب و کتاب» خود را به دادگاه پس بدهند، اما پس از اعتراضاتی که توسط اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه رهبری شد، دادستان اعلام کرد که روزنامه‌نگاران را مورد پیگرد قانونی قرار نخواهد داد.






کارت

کارت