EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بررسی لایحه حمایت از روزنامه‌نگاران در پارلمان پاراگوئه
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه روز پنجشنبه ۲۶ اکتبر، از طرح خود در برابر نمایندگان کنگره دفاع کرد. این طرح که در آوریل ۲۰۲۳ ارائه شد، به دنبال تعیین مکانیسم‌هایی برای امنیت کارکنان رسانه‌ها و مدافعان حقوق بشر، و همچنین تضمین آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات برای کل مردم کشور است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «از ابتکار ارزشمند اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه که به دنبال تضمین یکپارچگی و آزادی کار مطبوعات و دفاع از حقوق بشر است، حمایت می‌کنیم، زیرا مطبوعاتی که می‌توانند وظایف خود را در شرایط امن انجام دهند، حق دسترسی به اطلاعات را تضمین می‌کنند.»

در یک جلسه استماع عمومی که توسط کمیسیون حقوق بشر تشکیل شد، اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه(SPP) دلایل خود را به نفع لایحه‌ای که به طور مشترک با هماهنگ‌کننده حقوق بشر پاراگوئه(Codehupy)  ارائه کرده است، شرح داد. متن لایحه، مکانیسم‌های حفاظتی را هم برای کسانی که وظیفه اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند و هم برای افرادی که دفاع از حقوق بشر را تبلیغ و ترویج می‌کنند، پیشنهاد می‌کند.

در این جلسه سانتیاگو اورتیز، دبیرکل اتحادیه روزنامه‌نگاران پاراگوئه در برابر مقامات پارلمانی و وزارتی و نمایندگان سازمان‌های اجتماعی و اتحادیه‌ها، چنین گفت: «ما امتیازی نمی‌خواهیم، ​​ما از شهروندان می‌خواهیم که آگاه باشند و آزادانه عقاید خود را ابراز کنند. این فقط برای روزنامه‌نگاران نیست، بلکه برای همه است.» این جلسه همچنین شامل شهادت خبرنگارانی بود که قربانی خشونت شده‌اند و همچنین بستگان همکاران مقتول که خواستار تصویب این قانون هستند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اتحادیه، بیست‌ویک روزنامه‌نگار از سال ۱۹۹۱ تاکنون در پاراگوئه به قتل رسیده‌اند و تعداد زیادی نیز همواره از تهدیدها رنج برده‌اند.






کارت

کارت