EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم یک روزنامه‌نگار ارشد در پاکستان
یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر فرقان رائو، روزنامه‌نگار ارشد و دبیرکل اتحادیه روزنامه‌نگاران راولپندی اسلام‌آباد (RIUJ)، در دفتر خود مورد حمله یک گروه از افراد ناشناس قرار گرفت. این حمله پس از انتخابات اتحادیه‌های کارگری پاکستان رخ داد و ظن قوی آن است که بخشی از مدیریت آن اتحادیه که با نتیجه انتخابات مخالف بوده، در این حادثه دخیل باشد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در این باره گفت: «انتخابات اتحادیه‌ها فرصتی برای شنیده شدن صداهای کارگران است. اگر گزارش‌هایی که می‌گوید بخشی از مدیریت اتحادیه، اشخاصی را برای انجام حمله استخدام کرده‌اند صحیح باشد، این یک سوءاستفاده آشکار از حقوق کارگری است. مقامات باید درباره این حادثه تحقیق کنند.»

اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان نیز در این باره گفت: «ما از نخست‌وزیر شهباز شریف می‌خواهیم که درباره این حادثه جدی عمل کرده و افراد خاطی را مجازات کند، در غیر این صورت اتحادیه مجبور خواهد بود که در سراسر کشور به این موضوع اعتراض کند و با صدها روزنامه‌نگار به سمت اسلام‌آباد حرکت کند. اتحادیه آزار روزنامه‌نگاران را در هیچ شرایطی تحمل نخواهد کرد.»

پلیس اسلام‌آباد در تاریخ بیست‌ونهم مارس پرونده‌ای را درباره این حادثه به عنوان حمله مسلحانه، تجمع غیرقانونی، تخریب اموال و تهدید جنایی ثبت کرده است. طبق گزارش‌ها، تحقیقات رسمی  درباره این حادثه آغاز شده است.






کارت

کارت